Gallrat bland vännerna
2010-12-28 23:32:20 / Mammaliv

Jag har ägnat lång tid till att gå igenom alla Facebookvänner jag haft. Det känns ju lite tragiskt att inse att man knappt har kontakt med hälften. Så nu är många onödiga (statusuppdateringar) borttagna.
Och om det mot förmodan skulle vara så att någon känner att den blivit bortagen under ovärdiga omstängigheter, kontakta mig. För antagligen var det just därför jag inte såg en anledning att ha dig kvar, att du inte visar något entusiasm över vår relation - som är obefintlig!
Visa ditt intresse eller förlora mitt !
.
.
.
Tjejerna bjudna på min födelsedag kommer alltid att finnas kvar i
min vännerlista på FB !

Jag såg precis Ironman
2010-12-27 23:23:06 / Mammaliv

Jag tyckte den var bra,
Danne tyckte att den var larvig.

Jag tillbringade min jul sjuk !
2010-12-25 18:43:44 / Mammaliv

Natten till den 23 så blev jag risig och supersnorig. Jaghade svårt att sova eftersom näsan var så täppt. Hela dagen spenderade jag under täcket, så den mesta av tiden försvann under sovande tillstånd. Vi hade planerat att åka ut och handla julklappar en dagen då vi inte ens hade börjat. Det blev alltså uppskjutet till självaste julafton. Kommande natt var ännu värre en den innan. Jag sov exakt Noll timmar, Danne hade hand om Bobo och han var rätt grinig så han kom inte iväg till affärerna förrän 1 timme innan stängning. Han hann iaf med att hitta någon liten klapp till alla. Kom hem och hämtade mig och så åkte vi till Dannes mor. Vi var där till halv 4 så vi missade början av Kalle. Dagen blev lugn och mysig. Vi åt god julmat, drack glögg, smaskade gott och öppnade julklappar. Det kändes bra då alla blev nöjda med vad de fick, både utav oss och av varandra. Bobo fick kläder och leksaker. Jag fick alltifrån presentkort till kastruller och kläder. Jag är fortfarande riktigt dålig, och tvivlar på att det har blivit bättre över huvud taget. Vi får se hur länge detta sitter i.
En bild på mig och käre bror på min födelsedag.
Bilder från jul kommer, alla finns i svärmors kamera, vi glömde våran hemma!

tävling
2010-12-23 21:27:16 /

Jag tävlar om en Weanmachine hos Diana!
En liten vitlökspress-liknande pryl som pressar maten i lagom mos för det lilla barnet.
Den kommer från pappaprylar.se

Bobo lyssnar på den gröna Barnkammarboken, idag
2010-12-22 19:37:00 / Mammaliv


hemlagad barnmat
2010-12-22 11:35:22 / Mammaliv

Är det någon som har tips på bra böcker om barnmat? Eller rentav sitter inne på några roliga recept.
Jag vill lära mig att laga god, nyttig och varierad mat till Bobo. Jag har tröttnat på burkar, och på internet är recepten så simpla att man fnyser!

 

Jag funderade på Första och andra Mosboken, men är de bra?

 


BfoBfo
2010-12-22 03:14:00 / Mammaliv


Jag vet inte om jag har sagt det Johanna ?
2010-12-21 16:50:00 / Mammaliv

Men Bobo älskar denna lilla mus.
Den och tummen är det ända han behöver om kvällarna för att somna!
.

Puss på dej halsont
2010-12-21 09:21:08 / Mammaliv

Jag hade en riktigt rolig födelsedag tillsammans med många fina tjejer!
Dock så har jag nu blivit sjuk! Jag misstänker alkoholen som bov. Jag har ju som sagt inte druckit på över ett år. Klart som fan att kroppen reagerar. Dessutom så var det ju så kallt ute i fredags.
Jag och Bobo på min födelsedag.
.

Vad jag gillar bäst i matväg
2010-12-19 19:24:37 /

Varm dryck Kamomillthé
Kall dryck Kolsyrat vatten
Alkoholhaltig dryck Öl
Drink syrliga drinkar
Pålägg Kalkon
Grönsak Broccoli
Frukt Banan, ananas
Bär Hallon
Krydda Kanel
Godis Naturgodis
Snacks Popcorn
Choklad Geisha, kitkat
Ost Cheddar
Sallad Grönsallad, grekisk
Tårta Delicatotårta, jordbubbssommartårta
Bakverk Inte alls
Sås Denne´s pastasås
Glass Tofuline choklad
Snabbmat Hamburgare
Flingor Havrefras
Pizza Billys (trash)
Naturgodis/Nötter Cashewnötter i choklad/yougurt 
Soppa Morfars fisksoppa
Utländskt kök Gekiskt  
Halstablett/Tuggummi Äter inte!
Matallergier Äpple
Äter inte kommer inte på något just nu
Hittade listan hos mytomspunnet.blogg.se

Videofyme
2010-12-17 11:02:00 / Mammaliv

Jag ansökte för någon vecka sen om att få öppna ett konto på videofy.me. Jag undrade varför jag aldrig fick något mejl av dem. Efter många dagar kom det ett, och dem gav mig avslag!
Varför?
Är det någon utav er läsare som vet varför jag kan ha fått avslag? Var det kanske för att jag inte hunnit fylla 18 ännu? Jag kunde inte se någonstans att det stod att man var tvungen att vara 18 för att bli medlem.

Nu är jag myndig !
2010-12-17 00:57:14 / Mammaliv

Och nu ska jag gå och sova, men först ska jag få min första födelsedagspresent av Danne, undrar vad det är =)

1 dag kvar !
2010-12-16 17:00:00 / Mammaliv

Idag är det den 16 december. Imorgon fyller jag 18 år gammal. Jag är spänd och alldeles uppspelt!
Mycket att förbereda, imorgon tillkommer så mycket nytt i mitt liv.

Jag hittade en rolig Facebookgrupp
2010-12-16 15:18:00 /

Där jag fanns med på bilder ifrån skolkatalogen.
Gud vad söt jag var !
Och lik Bobbis !

Stressa på !
2010-12-16 07:29:01 / Mammaliv

Idag har jag fullspäckad på Att göra-listan! Och jag är lite stressad över detta.
◆ Städa
◆ Handla mat
◆ Laga/förbereda mat
◆ Hämta hem grejer som bord, glas osv
◆ Duka
◆ Se till att jag har koll på hur stereon fungerar
◆ Packa för Bobo
Imorgon ska som sagt tidigare några tjejer komma hit på lite middag. Jag har inte bjudit så många utan bara de allra närmaste eftersom vi har så ont om plats i vår lägenhet, egentligen hade jag velat bjuda in fler.
Till middag blir det iaf Tapas och temat är rött, så alla som kommer måste ha något rött på sig. Det ska bli superhärligt. Sen ska mina lite mer erfarna vänner ta mig till en bra krog. För jag känner då inte till några såna ställen.
Bobo och Danne kommer att hålla till hemma hos Dannes syster medan middagen pågår.

RSS 2.0