Jag utmanar dig att läsa ! Vår dag i utförlig beskrivning..

Min dag började 10.26
Danne väckte mig för att jag skulle ta Bobo, han själv skulle iväg på ett möte. Han lägger Bobo bredvid mig i sängen och lämnar strax därefter.
Jag gosar med Bobo tills det är dags för honom att äta lunch, klockan 11.00. Han har fortfarande pyjamasen på sig så jag byter om på honom i samband med blöjbyte.
Han får Hipp (som förövrigt har BPAfria lock på sina glasburkar, läste jag precis=D) Kalkon, majs och potatis. Till efterrätt Ella's Kitchen den gula. Han tyckte att det var mums. Tillsist så svalde han sina A-vitamindroppar och klunkade några vattendroppar ur nya favoriten pipmuggen.
Efter lunch brukar han sova middag så vi lägger oss i sängen och busar lite genom att leka tittut bakom täcket. Bobo skrattar högljutt. Vi lägger oss tillrätta på varsin kudde och han somnar in tryggt tätt intill mamma klockan 12 ca.
Medan Bobo sover i ungefär en timme så läser jag ur boken Låt den rätte komma in som är en skoluppgift.
Strax innan 13 vaknar Bobo när jag vänder blad i boken och är leksugen. Vi busar lite i sängen innan vi går upp och byter blöja. Bobo placeras på sin lekfilt i vardagsrummet medan jag passar på att bre mig själv en smörgås (första födan för mig för dagen, fy skäms att jag ibland glömmer bort att äta alls) och sen bäddar sängen och röjer upp lite runt skötbordet.
Bobo gnäller lite efter uppmärksamhet så vi leker lite rulla runt och sittränar.
14.27 får Bobo sin mellisflaska och dricker 140ml (tror jag). Under tiden han äter kommer Danne hem, på glatt humör. Han sätter sig vid datorn och blir ännu gladare, får ett glatt besked angående ett jobb han hållit på med i nästan 4 år. Målet är äntligen slutfört och han kan fakturera kunden. Han var så glad att han svarade ja på min fråga om att följa med till Solna centrum för att köpa kläder till min födelsedag och doppresenter. Bobo har somnat efter maten.
Vi lämnar lägenheten först 17.30 och tar bussen(!) vi är framme ungefär 18.00 då bussen var väldigt sen.
I Solna köper jag en kavaj och en tröja, doppresenter och så handlade vi på Hemköp. Danne börjar snacka med en kvinna med bebis inne på Kappahl medan jag är i provrummet, det visar sig att de har en gemensam bekant på Kuba!
När vi skulle ta bussen hem stod det konstiga saker som att bussen inte skulle gå förrän en och en halv timme senare, när den brukar gå varje kvart. Konstigt tycker vi så vi går in på KorvIngvars och köper en varsin varmkorv.
Vi kommer ut och vår buss står inne så jag rusar dit och håller den tills Danne med vagnen kommer.
Vi kommer hem till 19.30 och Danne gör iordnng gröt till Bubben och lägger sen honom medan jag gör en paj. För att prova om den blir lyckad, då jag eventuellt ska ha den på födelsedagen. Den blir god och jag drar i mig nästan halva när den är klar! Danne är inte hungrig utan går och lägger sig. Jag är alldeles för uppspelt för att somna så jag sitter kvar i soffan med datorn och läser bloggar och kollar läget på Facebook. Och nu sitter jag här.
Sov gott
Kommentarer
Postat av: Lotta, mamma till Lucas

=) Oj,men det lät som en ganska mysiig dag! =)

2010-12-15 @ 08:50:50
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-post (visas ej)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0